zondag 9 september 2012

Rondje Ameland

Het was een heerlijke dag
Zonnig en weinig wind, perfect voor onze fietstocht naar het Oerd
Maar ja dat dachten wel meer mensen
Het was druk op de schelpenpaden
Maar wat hebben we genoten
Na een heerlijke rit door de duinen kwamen we aan bij het mooie natuurgebied Het Oerd
Op het oostelijke deel van Ameland gelegen
En van af het hoogste punt heb je een spectaculair uitzicht over het Wad en de Noordzee
Fantastisch
Hier gaan we vaker heen

Na een tijdje rond kijken en een hapje en een drankje klommen we weer op onze stalen ros richting het strand
Daar hadden we spijt dat we geen zwemkleding bij ons hadden
Het water zag er zo uitnodigend uit

Maar het werd al weer tijd voor de terug rit via het dorpje Buren en langs het wad
We hebben vandaag het oostelijke deel van het eiland gezien en morgen gaan we richting de vuurtoren om het rondje af te maken

Bij haar zag ik een mooie tas en die leek mij heel geschikt voor onze fietstocht dus snel nog even achter de naaimachine
En ja ongeveer een kwartier later was mijn tas klaar en konden we weg
Drinken en wat te snoepen mee en voor allebei een appel, maar ook telefoon, fototoestel en geld (voor wie weet.......) en natuurlijk een kaart en de sleutels alles ging in de tas
Maar ik was er al snel achter dat ik nog een paar kleine verbeteringen moest maken als we terug zijn

En nu is mijn tas echt mijn tas
 

Een handige tas met verschillende vakken
Een ritsje in het voorvak om mijn sleutel te bewaren
De knopen maken de vakken beter te gebruiken
en in het midden vak kan ik mijn telefoon en portemonnee veilig opbergen

Nou nog wat versieren en een knipbeurs maken
en dan verder met de rozen quilt

3 opmerkingen:

bep zei

Ameland staat nu wel op mijn lijstje om te bezoeken.Schiermonnikoog ken ik goed en nu eens naar ameland, groetjes Bep

Guusje, zei

Het lijkt me geweldig om op een eiland rond te fietsen met zo'n mooi uitzicht. Leuke tas heb je gemaakt.

DEKAKADO zei

Heerlijk is het daar lijkt me. Mooie foto's heb je gemaakt. Ik krijg bijna zin om ze om te zetten in een acrylschilderij. Plagiaat? Mooie tas bij "haar".! Maar ook een mooie tas bij jou! Leuk dat labelstempeltje. Liefs, Marleen.