woensdag 12 september 2012

Het is weer herfst

De zomer is voorbij, het regent en waait hier en we hebben de kachel maar weer aangedaan
Het is wel jammer maar het heeft ook mooie kanten
Vanavond hebben we voor het eerst weer boerenkool gegeten
Mijn man is een grote stamppot liefhebber dus ik heb hem hier een plezier mee gedaan

We zitten nu naar de verkiezingsuitslag te kijken met een breiwerkje en een schaaltje pinda's en de regen slaat op het dak
Zo knus

Het grootste voordeel van de weer omslag  is......ik kan veel meer met mijn lapjes en draadjes aan de de slag
Ik heb eerst alle stroken uit mijn scrab bag gestreken en uitgezocht en van de smalle strookjes heb ik een mooi scrab lapje gemaakt
Daarmee heb ik een hoes voor mijn  E-Reader en een voor mijn telefoon gemaakt

Van wat bredere strookjes ben ik hexagonen gaan maken voor een knip
Ook die is goed gelukt

En ik heb hem al in gebruikt
De beugel is 12 cm dus er kan genoeg (zak)geld in









Het beursje kan in mijn tas dan hoef ik niet steeds mijn portemonnee met pasjes en zo mee te nemen



Nu alleen nog een hoesje voor mijn bril

Maar eerst nog even een paar toeren breien
Ik ben bezig met een paar sokken voor mijn man
Het wordt weer winter hé

5 opmerkingen:

Dirkje Spreeuw zei

Leuke spulletjes heb je weer gemaakt, ziet er altijd zo gezellig uit, dat patchwork.
Boerenkool, ik moet er nog niet aan denken. Ik probeer dat altijd zo lang mogelijk uit te stellen, hoe lekker ik het ook vind, maar na de eerste keer boerenkool is het voor mij altijd winter en daar heb ik nog geen zin in, haha.
Groetjes,
Paula

Guusje, zei

Wat heb je weer leuke dingen gemaakt. En ja het is weer quiltweer.

Kom Achterom zei

Ha Gea,
Leuk bedacht zeg en super handig en die sokken dat is wel lekker hoor aan het strand straks!
fijne dag
Yolanda

Francis Gortmaker zei

Hallo Gea!
Je hebt gelijk om te genieten van het slechte weer. Als je niet door weer en wind naar buiten hoeft, is het echt niet erg als het regent, dan kan je binnen lekker je gang gaan. En met hobbies hoef je je nooit te vervelen!
Groetjes!

DEKAKADO zei

Tja, wij hebben het kacheltje ook maar aangedaan. En inderdaad al fijn voor de gezelligheid. Alles heeft zo z'n voordeel. Ik zie jullie daar zitten in gedachten. Lekker genietend van de wind en de herfstgeluiden. Liefs, Marleen.