zondag 23 september 2012

Herfst

De herfst is begonnen, ook hier in huis
Elke avond hebben we gezellig de kachel aan en de truien kunnen ook weer uit de kast
Ik ben ook vooral bezig met kleine herfst dingetjes
Gisteravond heb ik nog een kaars gesmolten en nog wat rolletjes gedraaid
Maar ook heb ik dennenappels in de was gedoopt
Mijn man vind ze te mooi om te verbranden maar ze zijn voor de haard

En vanmiddag nadat we nog een stuk hadden gefietst dacht ik, laat ik eens eikels gaan zoeken










We hebben de tuin vol met eiken en dit was mijn buit
Ben ik te vroeg of zijn onze bomen niet goed????


Toen ik klaar was met de peer was ik geïnspireerd en kwamen er steeds meer ideeën voor andere borduurwerkjes
 Deze vind ik het leukst
En was ook leuk om te doen
Een pompoen met Halloween borduurtjes
En weer een alfabet
En er komen nog meer van die leuke borduur werkjes

En voor iedereen die nog inspiratie zoekt Oh Marie! een nieuw E-Magazine
Het eerste nummer is nu te downloaden
Erg leuk

7 opmerkingen:

Ina zei

Het is nog wat vroeg voor eikels. Over een paar weken zijn ze er weer volop! En kastanjes, en beukenootjes... Heerlijke tijd, de herfst!

Oma de Ruijter zei

Hier geven de eiken ook nog niks geen eikels. Dus zal wel te vroeg zijn. Maar even een vraag: hoe edoel je denneappels in de kaarsvet en dan voor de haard?

Unknown zei

De denneappels gebruiken we als aansteekblokjes
Door het kaarsvet branden ze beter/langer
Net als de krantenrolletjes

quilting Jeannet zei

Nou, wij hebben dus ook helemaal geen eikels aan onze bomen, in tegenstelling tot vorig jaar.

Hennie zei

Bij ons ook wel eikels te vinden hoor.
Je dennenappelaanmaakkaarsen ( mooi scrabble woord ) werken vast ook erg goed en ze zien er nog leuk uit ook, wat een goed idee, die zal ik ook eens maken.

Groetjes Hennie.

Kom Achterom zei

Wat leuk die dennenappels zeg! en ja je man heeft gelijk hoor niet opbranden hoor! Ik zit hier ziek te zijn in plaats van werken vandaag dus als ik me nu echt ga vervelen dan ga ik ze misschien ook wel uitproberen het is een super leuke tip.
Fijne dag
Yolanda

Corina zei

Wat een leuke pompoen, leuke bijpassende borduurtjes heb je erop gebruikt, leuk!