dinsdag 21 juni 2016

Wist je...........de douche!

Vandaag een kort bericht, het regent en ik ben een beetje moe omdat ik slecht slaap!
Ik ben wat aan het surfen op het WWW geweest, een beetje uit verveling en ook om wat handigheidjes te zoeken om de badkamer zomerklaar te maken.
We hebben 9 weken huurders in onze bungalow dus wil ik het wel netjes aanbieden!

Eerst de voegen:
Tegen schimmel en weerplekken.
Je kunt een spuitfles vullen met water met bleek, dan de voegen besproeien en een half uurtje in laten trekken, afspoelen en droogmaken.
Als je dan met een waxinelichtje de voegen insmeert, worden ze water afstotend en blijven ze mooi schoon!
Als je de voegen in de badkamer insmeert met kaarsenvet blijven ze lang schoon

Vind je bleek niet prettig om mee te werken kun je ze ook schoonboenen met groene zeep.
Of gebruik WC Eend op een sponsje.

Kalkaanslag:
De tegels maak je snel schoon met shampoo

Wil je als de voegen schoon zijn ook de kalkaanslag te lijf gaan zonder veel moeite?
Doe tijdens het douchen een scheutje shampoo op een waslapje en smeer hier de douche wanden mee in.
Als je klaar bent met douchen spoel je nog even de muren af en laat het drogen.
De kalkaanslag is verdwenen en komt als je dit regelmatig doet niet terug!

Ik heb vanmorgen tijdens het douchen deze tip geprobeerd, ideaal, goedkoop en makelijk, wat wil je nog meer!

Ik hield tijd over en heb dat besteed aan het bakken van een portie kokosmakronen!
Recept van suikervrije kokosmakronen!

Wat heb je nodig:
3 eiwitten
15 gr zoetstof (stevia) of 150 gr suiker
150 gr gemalen kokos
Wat (suikervrije) hagelslag of chocoladeschaafsel

Verwarm de oven op 160 c.
Klop de eiwitten tot schuim en roer de andere ingredienten er door.
Maak met twee lepeltjes hoopjes beslag en druk dit plat.
Bak de makronen in 15 tot 20 minuten gaar.
Heerlijk bij de koffie op een regenachtige dag! 

Hopelijk wordt het nu snel zomer en kunnen we weer naar buiten.
Met deze tips is de badkamer zo schoon dus hebben we meer tijd om te genieten!



5 opmerkingen:

Corrie zei

Die voegen blijven een vervelend iets. Ik heb al groene zeep geprobeerd en wc eend. Ik kreeg het er niet mee schoon.

De badschuim zal ik ook eens proberen.

De koekjes zien eruit om op te eten.

Doe het maar rustig aan en hopelijk komt het mooie weer eraan.

Ger zei

Denk dat iedereen aan de poets is want het wordt als maar stiller in blogland;-)
Geen schimmel meer in badkamer is vaak kwestie van goed ventileren en kalkaanslag heeft natuurlijk alles te maken met de hardheid van het kraanwater.
Middeltjes in overvloed om het te verwijderen maar het voorkomen werkt nog altijd het beste.
Meteen na gebruik in badkamer alles goed droogmaken en mocht er toch ergens kalkaanslag ontstaan leg ik er keukenrolpapier gedrenkt in schoonmaakazijn op en volgende dag is aanslag verdwenen.
Leuk dat jullie plannen hebben om naar het mooie Drenthe te gaan.
Maar genieten op Ameland is vast ook geen straf.

Fijne dagen en lieve groet,Ger

Elizabeth zei

Alsof je wist dat ik de badkamer nog een hele hele hele grote beurt moet geven!
Ik wil hem toch wel schoon achterlaten hè...
Kan ik meteen mooi al je tips gaan uit proberen ... (volgende week!).
Weet je wat ook goed helpt? Na het schoonmaken en kalkvrij maken van de tegels er autowas op smeren, even laten intrekken en na-wrijven. Bij de volgende douchebeurt klateren de druppels bijna naar beneden!

Marijke zei

Wat een goede tips en een heerlijke verleiding die kokosmakronen!!!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Anneke zei

Wij hebben een boshuisje en in de badkamer is het vaak wat vochtig. En daardoor hebben we soms wel wat schimmel. Wat we al niet geprobeerd hebben. Pff. Maar ik ga zeker je tip proberen en ben benieuwd naar het resultaat.
Ik wens je en fijne dag vandaag. Liefs Anneke