zondag 5 juni 2016

De zomer is begonnen!

Na een drukke week, vol met laatste boodschappen, klusjes, inpakken en bezoekjes die nog moesten, zijn wij donderdag avond weer op Ameland aangekomen.
We reden weg uit een warm Boekelo met de auto overvol geladen en twee fietsen achterop, in de stromende regen en in de spits!
Wat is dat vervelend rijden, glibberige wegen en gestresde automobilisten is geen fijn begin van je reis!
Gelukkig werd het snel drogen maar ook de temperatuur ging naar beneden, aan het eind van de reis ruim 10 graden minder, ik had het gewoon koud.
Dus snel de jas aan en uitladen, mijn man dus........ik zet binnen eerst alles zo veel mogelijk weer op de plek zoals wij het graag willen hebben.

Het is zo raar, als er een paar huurders achter elkaar in ons huis zijn geweest is alles veranderd, ik vind dat het aller vervelendste van het verhuren, en ook moet alles opnieuw afgewassen worden ik vind het niet prettig om mijn servies en bestek zo te gebruiken! 
Normaal gaat ook het beddegoed (moltons en zo) van het bed maar nu ging zelfs het matras eraf.
Ik heb een nieuw matras gekocht en dat kon er direct op.
Alba Rose
Je neemt een matras tegenwoordig opgerold mee en als er lucht bij komt ontvouwt hij zich.
Na een paar minuten is hij al te gebruiken, ideaal!
We slapen er heerlijk op!
S'morgens worden we uitgerust wakker, met buiten alleen het geluid van de koekoek en andere vogels en op de achtergrond het ruisen van de zee.
Dat is in de vakantie wel anders maar nu is het nog heerlijk rustig.

En gelukkig hebben we schitterend weer, stralende zon en weinig wind, echt fietsweer.
Ameland
Vrijdag zijn we naar hollum gefietst en kwamen we langs weilanden vol lammetjes en veulentjes, en bermen waar het fluitenkruid nog staat maar ik heb mijzelf getracteerd op een mooie bos rozen.
Dat had ik na alle hectiek wel verdiend! 
Bosje rozen
We hadden ook nieuwe kussens meegenomen voor onze klepbank.
Ik had grijs linnen gekocht bij Ikea en heb oude hoofdkussens gebruikt voor de vulling.
Linnen geverfd met Krijtverf Made@Home
Mijn man vind het niet fijn zitten maar het is mijn plekje dus lekker veel kussens en een nep vachtje maakt het voor mij kompleet.
Alleen vond ik het wat eentonig alles grijs, ik had ook een plaid gemaakt van het linnen maar dat zag je helemaal niet!
Daarom heb ik, twee van de oude kussens geverfd met Krijtverf, Indigo van Made@Home.
En het plaid gedeeltelijk, aan een kant een stukje in de emmer verf laten hangen en vol laten zuigen, daarna gewoon uit laten lekken ( niet wringen) en je hebt een mooi effect!

De bank moet nog geverfd worden maar eerst maak ik nieuwe armleuningen.
Iets rechter dan heb je meer steun als je lekker in het hoekje wilt kruipen met een boek of handwerkje.
Maar dat komt binnenkort wel!

Mijn gekregen kinderpaspopje heeft nu een standaard gekregen.
Van een oude kaarsenstandaard en een stukje bezemsteel kon ik een in hoogte verstelbare voet maken.
Hij krijgt nog een kleurje en de pop krijgt een make-over, daarna mag ik op zoek naar een leuk jurkje of zo, ze blijft niet bloot staan!
Workshop kinderpaspop

Gisteravond ben ik begonnen!
De stoffen hoes heb ik er afgehaald en ik heb haar bekleed met gaasverband, net als mijn andere paspop.

Ook kon ik nog voor ik weg ging een mannen buste ophalen, ik had heel laag geboden en dacht daar hoor ik niets meer van.
De advertentie was zelfs al verdwenen.
Toen kreeg ik dinsdagavond laat een berichtje dat mijn bod geaccepteerd was!
En het was vlakbij...
PaspopworkshopWorkshop Made@Home
Hij past goed tussen de dames.
Ik denk dat ik hem zelf ga bewerken, of.......
Ik ben er nog niet uit!
Voorlopig staat hij thuis tussen de mannequins in het tuinhuis!

Het is al een hele verzameling!
En er komen ook nog kleine bustes bij, begin juli komt een groep meisjes voor een feestje.
Het wordt een High Tea en ze gaan de kleine bustes met decupage bewerken.
Het jarige meisje is hier al een half jaar geleden over begonnen en nu is de datum gepland!
Kinder workshop kleine paspop
De middelste wordt het maar met meisjes papier, en allerlei frutseltjes. 
Als het weer mee zit maken we er een tuinfeest van, dus duimen voor mooi weer.

Dit weekend hebben we alleen gedaan waar we zin in hadden maar er moet ook nog geklust worden.
We hadden bij de timmerman een nieuw keuken raam besteld maar dat was nog niet klaar (gelukkig maar) dat komt in september dan wel.
Maar nu willen we de buitenmuur issoleren en met rabbatdelen bekleden, dat wordt nog een hele klus maar de hout leverancier heeft beloofd dat hij het hout op maat zaagd en afleverd.
Dus.......
We hebben al zwaardere klussen gedaan!
Terras Alba Rose
Vanmiddag gaan we naar het Oerd een schitterend natuurgebied waar je alleen met de fiets kunt komen.
Op de fiets
We zijn er een keer eerder geweest, ik kan er zonder trapondersteuning niet komen en mijn accu van de fiets was niet best.
Maar ik heb een nieuwe accu en de wind is zwak dus we gaan het weer eens proberen.
Mijn man fietst nog op een gewone fiets dus hij heeft het zwaarder, maar hij wil niet anders!
Fietsen op Ameland
Ga jij nog wat leuks doen vandaag?
Er is voo het grootste deel van het land mooi weer voorspeld, de regen komt later wel weer, hopelijk niet zo'n noodweer als vorige week!
Voor nu fijne zondag!!! 

4 opmerkingen:

Mirjam zei

Wat heerlijk dat jullie er weer zijn, op jullie geliefde Ameland. Ik snap best dat je het een en ander eerst goed wilt schoonmaken, nadat er huurders in je huisje zijn geweest. Maar die klusjes zijn snel geklaard en dan kan het genieten beginnen, en tussendoor weer een klusje afwerken.
Ik heb vanmorgen vroeg een heerlijke wandeling gemaakt en daarvan ook genoten, omdat het zulk prachtig weer is.
Fijne zondag verder nog,
liefs,
Mirjam

Josephine zei

Heerlijk Gea dat jullie weer op Ameland zijn
aangekomen, wederom een maand genieten van de
rust, de schone lucht en de prachtige omgeving.

Kan me voorstellen hoor dat je eerst weer alles
afwast, mensen kunnen soms onsmakelijk met dingen
omgaan als het niet hun eigendom is, een vreemd trekje
dat wel, maar het gebeurt gewoon.
Wat heb een prachtige rozen heb je gekocht, die zie je
niet zo vaak, hoop dat je er lang van mag genieten.

Boze plannen weer allemaal, die rabatdelen gaat zeker een
hele klus worden maar ook heel fijn die isolatie voor
jullie huisje.

Geniet volop van alle werkzaamheden en vooral van de mooie
natuur. Volgens mij blijft het voorlopig mooi weer.

Fijne week gewenst.....

Lieve groetjes,
Josephine

Corrie zei

Het is dan toch meer je eigen plekje als het weer naar je zin staat, ligt en zit. Wat heerlijk zo en beetje rommelen. Geniet er van.

Elizabeth zei

Wat zullen jullie weer genieten op je eiland!
Ik moest wel lachen om het verhaal over die bank; zo herkenbaar hoe je man reageert ...
Mijn man vindt het ook maar niks al die kussentjes en dekentjes. Een bank moet gewoon functioneel zijn en vooral een goed zitcomfort hebben!

Groetjes,
Elizabeth