zondag 19 juni 2016

Muzikaal Bootwateren!

Het is de hele week s'middags en s'avonds mooi weer geweest, terwijl ik overal berichten las over wateroverlast zaten wij in het zonnetje!
Behalve zaterdag, de regen kwam met bakken uit de lucht en er was van alles te doen in Hollum.
Het was Muzikaal Bootwateren, altijd een groot feest!
Overal treden shanty koren op!
Ik heb er al eens wat van laten zien In 2012 ik ben nu maar niet gegaan, toen het eindelijk droog werd moest ik boodschappen gaan doen!

De lancering van de paardenreddingsboot op AmelandOok de Paardenreddingsboot werd weer gelanceerd!
Als je op Ameland bent moet je dat een keer meegemaakt hebben.
Ik heb een filmpje gevonden op You Tube, dan kun je het ook mee beleven.  Klik!
Dit spektakel is 10 keer per jaar te zien hier op het eiland!

 Zondag en maandag ben ik met mijn bank verder gegaan!
Klepbank geverfd met Krijtverf van Made@Home
Het was een hele klus, eerst de nieuwe armleuningen, daarna moest de rugleuning veranderd, toen kon ik eindelijk verven en waxen, natuurlijk gebruikte ik de Krijtverf van Made@Home, ik heb dit keer zelf de kleur gemengd, Grey, Dark Grey en wat Old White, omdat ik de bank een wat donkere grijs wilde maken maar niet te donker.
Ik vind zelf de kleur wel goed gelukt bij het grijze linnen van de kussens.
Ik heb drie dagen pijn in mijn armen gehad maar het was het waard.

Toen mijn bank klaar was en ik mijn armen weer zonder pijn kon gebruiken heb ik mijn lampenkap veranderd, hij paste niet meer bij de bank.
Ik had nog een oude kap in de schuur maar die had een verkeerde kleur.
               Lampenkap geverfd met Krijtverf van Made@Home
Eerst heb ik de kap schoon gemaakt en daarna twee lagen verdunde krijtverf opgebracht. 
De zelfde Krijverf als voor de bank, Grey, Dark Grey en Old White van Made@Home.
Bij de jumbo heb ik een bolletje bindtouw gekocht en daar heb ik een dik touw van gedraaid.
Dit heb ik onder langs de kap gelijmd en verder met schelpen, die ik donderdag op het strand had gevonden en wat veren gespeeld.
Ik vind het wel heel leuk geworden!

Ook zijn mijn man en ik bezig geweest met luiken voor het badkamerraampje.
Luikjes voor het badkamer raam
Voor de slaapkamers en het keukenraam hebben we al jaren luiken en vanaf oktober tot eind april gaan ze s'nachts dicht en ook als we weer naar huis gaan zijn ze dicht.
Het is een goede isolatie en het staat ook mooi.

Ik schreef al dat we mooi weer hadden, dat is in de tuin ook goed te zien.
Bloeiende planten rond Alba Rose
Er bloeit van alles, overal rond het huis,en de rozen worden met de dag mooier!
Witte klimroos bij Alba Rose
Hopelijk overleefd de roos de geplande verbouwing aan de muur.

Gisteravond kregen we nog even bezoek!
Hert in de tuin Alba Rose
Ze heeft op haar gemak van de rozen staan snoepen en trok zich zelfs van het geblaf van de hond niets aan!
Op instagram heb ik een filmpje geplaatst, kijk hier maar even als je dat wilt.
Ik vind het jammer dat filmpjes plaatsen met mijn tablet hier niet lukt!

Tot slot nog een laatste foto van mijn pioenrozen!
De laatste foto van mijn pioenrozen
Ze hebben uitbundig gebloeid maar het is nu gebeurd!
Misschien is er volgende week nog een bosje te koop en anders moeten we weer wachten tot volgend jaar.

Ik doe vandaag niet veel, lekker rustig een beetje breien of zo.
Volgende week wordt druk!
Fijne zondag!


4 opmerkingen:

Corrie zei

Hier viel het weer gelukkig ook mee. Altijd zo jammer als er activiteiten zijn en het is slecht weer.
Knap dat je zelf je bank zo kunt veranderen.
Schitterend al die bloemen en het hert natuurlijk.

Josephine zei

Het is echt een uniek stukje Nederland Gea daar op
de eilanden, mooi om de filmpjes te bekijken, inderdaad
enig omdat eens ter plekke mee te maken lijkt me.

Je bank vind ik helemaal TOP geworden, de kleur is prachtig
en de metamorfose van de lampenkap is ook zeer geslaagd.
Zo leuk hoe jij daar mee bezig bent en wat je in het hoofd
hebt gaat het worden en lukt ook altijd.

Erg mooi de bloemenzee bij jullie en ook een prachtige
rozensoort. Mooi als alles zo rijkelijk bloeit.

Geniet maar heerlijk daar op Ameland, en succes met
alle vorderingen van de klussen die jullie gaan doen.

Lieve groetjes,
Josephine

Elizabeth zei

Wat is je bankje leuk geworden! Maar ik vond hem daarvoor ook al leuk hoor..
Mooi geheel zo bij elkaar Gea. Je blijft ook bezig hè..
Bij ons valt het weer ook erg mee. Het is zeker geen zomerweer, maar ook geen hoosbuien zoals je hoort van andere delen van ons land.
Fijne week gewenst!

Anoniem zei

Wow, je lampenkap is wel heel erg leuk geworden. Dat verven gaat goed he! Ik heb het ook al eens gedaan!!

Groetjes Thea♥