zondag 12 juni 2016

Pioenrozen en ijsjes eten.

Wat hebben we een heerlijke week gehad, veel zon en fijne temperaturen.
We hebben veel gefietst en gewandeld, en lekker ijsjes gegeten.
Buiten op het terras koffie gedronken en geluncht.
Terras Alba Rose
Jammer genoeg is dat nu even voorbij, en moeten we ons binnen weer vermaken!




We wilde vorige week zondag naar het Oerd, maar dat ging niet door.
We zijn maandag gegaan en we hebben genoten van de mooie natuur.
Het Oerd
Het is een prachtige plek, vanaf het hoogste punt kun je het hele eiland overzien.
En ook is er een wandelroute uitgezet van ruim een uur door de duinen en het vogelbroedgebied.
Daar hoor je echt niets anders dan de zee en de vogels, heerlijk!
Het was voor mij lang geleden dat ik een fietstocht en wandeling gecombineerd heb en het is mij heel goed bevallen.
Zelfs de volgende dag kon ik weer fietsen zonder dat ik een rustdag moest nemen.
Alleen moest mijn man eerst mijn lekke band plakken.
Waarschijnlijk een duindoorntje in mijn achterband!

Ik heb een paar dagen lekker op mijn gemak aan mijn paspopje gewerkt en heb daarnaast ook nog twee standaards gemaakt.
Een voor een grote paspop en een voor mijn kleine, dus ik heb een reseve....
En vrijdagmiddag bracht de post een pakje met daarin de bestelde slabjes en een oude kraag.
Workshop Paspopbewerken

Er zaten ook een paar lieve labeltjes in het pakje, erg leuk om aan een baby kado te hangen.
Het roze slabje heeft een mooi hardanger borduurwerkje en een fijn kantrandje!
Ik ben er zo blij mee.

Ik zag op de site van tvoost een leuk bericht.
Een nichtje van mij heeft een kinderboekenprijs gewonnen.
Ik wist dat ze genomineerd was....
Leuk hè.

Zaterdag ben ik begonnen met de make-over van onze klepbank.
Ik heb deze bank een jaar of 14 geleden gemaakt voor in onze oude caravan en hij is toen we dit huis kochten mee verhuist hierheen.
Made@Home
Hij heeft al veel kleuren gehad en ook al verschillende kussens maar echt een lekkere hangbank is het nooit geweest.
Dat komt denk ik ook door de vorm van de armleunig dus nu ga ik die vervangen.
En hij krijgt weer een ander kleurtje!
De bank is ideaal, onder de klep heb ik mijn linnengoed.
Als wij weg gaan en er komen huurders dan kan ik hem afsluiten, dus ik wil mijn bergruimte niet missen.

Op de tafel heb ik nu een bosje schitterende pioenrozen staan.
Je ziet de knoppen groeien, zo mooi....
Pioenrozen
Deze collage had ik gistermiddag op Instagram geplaatst.
Dus misschien heb je hem al gezien!

Ik ga weer met mijn bank aan de gang, heb jij nog plannen voor vandaag?
Hopelijk komt de zomer snel terug.
Fijne zondag!

9 opmerkingen:

Anneke zei

Hallo Gea.
Wat een prachtige plek Oerd. Ik kan me voorstellen dat jullie daar genoten hebben. Prachtige foto's. Gelukkig kon je de band onderweg plakken, helemaal voorbereid zie ik.
En terecht trots op je nichtje Willeke met haar prachtige prijs.
Ik ben zeer benieuwd hoe de make-over wordt van de klepbank.
Ik wens je een fijne zondag toe.
Liefs Anneke

Marjon zei


Het is echt een prachtig gebied Gea en ik had mij vergist dacht dat jij zelf de fietsband geplakt had, maar dat zul jij beslist ook kunnen...wat niet....Deze pioenen zijn prachtig wat een mooie kleur en wat is het toch een mooie bloem...fijne zondag en lieve groet van Marjon

Petra zei

Dat klinkt als een heerlijke week. De pioenen zijn prachtig, ik kan daar ook zo van genieten. En wat fijn dat het wandelen en fietsen gecombineerd zo goed bevallen is. Ik moet er nu nog niet aan denkn, nog steeds een beetje huiverig ivm de suiker :-s Hoe dan nog ook...het lijkt mij op het Oerd ook prachtig. Toch maar een keer die kant opzoeken :-)) Fijn weekend!

Corrie zei

Wat zal dat genieten zijn zo in de natuur. En nu weer lekker binnen aan de slag. Jij vermaakt je wel zo te lezen.
Hier is zondag altijd een rustige dag. We gaan dan naar de kerk en doen het tussendoor lekker rustig aan.

Haak en Pen zei

Wat een heerlijk blog heb je, via via kwam ik langs.
Geniet verder, maarvdat gaat wel lukken zo te lezen.
Ik ga je zeker volgen
Met warme groet
Manon

Mirjam zei

Het is echt heerlijk om wandelen met fietsen te combineren. Vooral in zo'n mooi natuurgebied. Wat kun je dan genieten hè? Alleen wat minder als je je band lek rijdt. Maar gelukkig kan je man die snel repareren.
Je klepbankje zal vast weer heel mooi worden.
Je pioenrozen zijn echt prachtig. Wat blijven dat toch een mooie bloemen. Jammer dat de tijd ervoor al weer bijna voorbij is.
Ik doe lekker rustig aan vandaag, heb gisteren 25 km gelopen voor Kika en KWF, dus vandaag een verdiend rustig dagje.
Fijne zondag,
liefs,
Mirjam

Anoniem zei

Het lijkt wel of jullie steeds op vakantie zijn, hoe heerlijk is dat! Nu zitten jullie ook in een prachtige omgeving. Strand en zee geven dat gevoel al snel natuurlijk (zeker omdat wij dat hier niet hebben, hihi).
Ik ben benieuwd hoe je klepbank wordt en welk kleurtje het deze keer krijgt.
Je pioenen zijn prachtig. Zo'n mooie bloemen en dan die geur, heerlijk!
Geniet nog van een fijne zondagavond!
Liefs, Peetje

Josephine zei

Wat een heerlijk vol weekje weer Gea, Prachtig gebied
waar jullie het fietsen met wandelen gecombineerd hebben.
Er gaat zo'n heerlijk rust van uit.

Wat leuk dat berichtje van je nichtje, iets waar ze
heel trots op mag zijn.

En ook ik ben heel benieuwd hoe de klepbank gaat worden,
maar dat zullen we zeker binnenkort kunnen bewonderen;-)))
En je Pionrozen WOWwwww wat zijn het toch betoverende bloemen.

Geniet van een heerlijke nieuwe week.....

Lieve groetjes
Josephine

Elizabeth zei

Ik kom gewoon in een soort vakantiestemming van je foto's ..
Wat is het toch heerlijk genieten daar bij jullie. En je kunt ook nog lekker aan de hobby. Dat is toch de ideale combinatie om te ontspannen!
Prachtige rozen heb je daar...