zondag 29 mei 2016

Parkeerschijf vergeten.......kassa


Paspop pimpen Zondagmiddag heb ik weer een paspop opgehaald, gekocht via MP.
Ze had ook een poot maar die gebruik ik voor een andere pop.



Ze is een beetje beschadigd en kan wel een make-over gebruiken maar ze was ook een koopje!
In juli geef ik nog een keer een workshop paspop pimpen, daar is ze ook voor bedoeld.
Mijn kinderpaspop houd ik zelf, maar deze kun jij komen pimpen!
Je kunt je al opgeven.
Ik heb op nog meer advertenties gereageerd maar meestal krijg je gewoon geen reactie, zo raar.
Als je niet wilt verkopen moet je ook geen advertentie plaatsen.

We zijn bijna klaar met de baby meubeltjes, morgen gaan we Waxen en dan kan alles goed uitharden voor de baby komt.
Ledikantje schilderen met krijtverf
Spijltjes zijn wel lastig te verven maar het is klaar.
Het kamertje kan ook bijna geschilderd worden, de verf is al in huis, mooi zacht roze voor de muren.
En dan de grijze meubeltjes......ik denk dat het een schitterend kamertje wordt!

Gelukkig is de pijn in mijn schouders weer wat afgezakt, vrijdag kreeg ik weer een echo en het vocht in mijn schouders is duidelijk verminderd, ik moet doorgaan met de tabletten en we hopen dat daarmee weer wat beweging en kracht in mijn armen komt.
Ik doe alles nog op halve kracht en met veel rust tussendoor, maar dat geeft niet.

Ik ben weer met een nieuw dekentje begonnen, een gebreide dit keer.
Het wordt wel een hele klus, mijn dochter wil graag een dekentje met ++++ plusjes.
En na een paar proeflapjes heb ik besloten dat ik de dubbelbrei techniek ga gebruiken.
Dubbel breien
Wit met zacht roze net als de muren, daar komen witte +++
Het begin is er, maar het gaat langzaam!    

Ook maak ik nieuwe kussens voor de klepbank op Ameland, grijs linnen van Ikea heb ik er voor gekocht, de stof is geknipt en vanmiddag pak ik de naaimachine erbij.
Dan kan ik het donderdag kant en klaar meenemen.
De bank krijgt ook een nieuw kleurtje, Warm Grey de nieuwe kleur van Made@Home of Ice Blue.
We gaan eerst kijken wat het mooiste staat bij de kussens en de muren.

Verder heb ik een paar kringloop winkels bezocht deze week.
Mijn mooiste vondsten waren twee roestige gietijzeren kandelaars en een mooie oude houten pot.

Ik heb er gelijk maar kaarsen bij gekocht, de bereklauw had ik nog.
Ook heb ik een taartschep en een olijvenlepel gevonden
Kringloop vondsten
Als we op Ameland zijn heb ik geen mogelijkheid om te snuffelen tussen al die oude spullen dus....

Vrijdagmiddag vroeg mijn man of ik nog even bij de Action langs wilde gaan.
Hij had schuurpapier nodig en nog wat kleine dingetjes die op Ameland veel duurder zijn.
Ik ga altijd naar Haaksbergen, dat is vlakbij en gratis parkeren, met parkeerschijf!
En wat doe ik, ik stel vast de tijd in en leg de schijf weer weg.
Hier ligt hij altijd, dan vergeet ik hem niet dacht ik.....nou vrijdag welđź‘® balen, dat is dus een bon €90,00, daar gaat mijn eerste pensioentje, we hadden beter het schuurpapier op Ameland kunnen kopen!

Donderdag gaan we weer naar ons eiland, en we hopen op mooi weer om met onze buitenmuur aan de slag te gaan.
We hebben het hout al uitgezocht en de isolatieplaaten kunnen we ophalen zodra we er zijn.
Het wordt weer een hele klus maar we hebben er zin in.
Dit zijn we al zolang van plan.

Maar nu ga ik mijn kussens naaien, het is vandaag toch geen fietsweer!
Fijne zondag.

7 opmerkingen:

Marjon zei

Dat is zeker balen Gea en mij is het ook al gebeurd. Schandalig veel geld om een keer iets te vergeten. Je hebt wel weer geluk met je leuke oude spulletjes....fijne zondag en lieve groet Marjon

Happy Earl Grey zei

Altijd balen een prent ik had er twee weken geleden ook een voor het 6 km te hard rijden en ik kan mij daar behoorlijk boos over maken. Gelukkig heb je nog troostaankopen gedaan :))
Groet El

Elizabeth zei

Wat een leuke kringloopvondsten ... Ik denk dat je er al weer plannetjes voor hebt!
Ik vind het niet normaal dat je zo'n hoge bekeuring krijgt terwijl je eigenlijk helemaal niets verkeerds doet. Je benadeelt er zelfs niemand mee!
Wat wonen we toch in een vreemd land. Laten ze eerst de echte overtreders een aanpakken.
Fijne Ameland tijd gewenst!

Josephine zei

Mooie kringloop aankopen heb je gedaan Gea, heerlijk
al dat snuffelen en dan ook nog slagen, super.

je bent weer volop bezig met alles, wordt vast heel mooi
het breiwerkje, zo ook de kussens.

En dat is echt balen zeg €90.- bekeuring, jemimeetje,
zijn ze helemaal gek geworden. Ze hadden zeker niets beters te doen.


Geniet maar heerlijk weer op Ameland, en hier in het noorden
is het heerlijk weer, ook vandaag volop zon en heerlijk
warm.

Lieve groetjes,
Josephine

Corrie zei

Ik lees weer over veel plannen en klussen. Ik ben heel benieuwd naar je breiwerk. Ik heb nog geen idee hoe het moet worden.
Balen zeg die bekeuring. Van dag geld had je zoveel andere dingen kunnen doen.
Je kringloopvondsten zijn schitterend. Vooral de taartschep. Die zou bij mij ook wel passen.

Anoniem zei

Dat is altijd zo zonde van het geld, zo'n bekeuring.Ik vind het ook niet in verhouding staan, belachelijk duur. Echt balen. Duur schuurpapier!
Ondanks je schouder blijf je toch bezig. Onder het motto 'rust roest' zeker, hihi. Gelukkig heb je wel baat van de behandeling. Fijn dat het opschiet met het kamertje en het dekentje komt ook vast op tijd af.
Fijne week!
Liefs, Peetje

Anoniem zei

Mooie spullen weer.

Ja, dat is idd echt jammer geld. Niks meer aan te doen. Zo snel mogelijk vergeten.
Veel plezier op het eiland, doe je wel rustig aan?

Groetjes Thea♥