zondag 22 mei 2016

Een familie feestje en meer!

Vorige week vertelde ik dat we naar de Summerfair in Ommen zouden gaan, ik had kaarten gewonnen dus was het extra aantrekkelijk.
We zijn geweest en wat was het weer goed verzorgd, ook het weer viel mee, het was droog en het zonnetje liet zich ook nog regelmatig zien.
Ik heb een paar leuke aankopen gedaan en veel leuks gezien.
Deze leuke kapstok kreeg ik van mijn man voor op onze slaapkamer.
En ik kocht twee engeltjes die ik gebruik als plankdragers.
Verder nog een leuk t shirtje voor mijn kleindochtertje.
Natuurlijk namen we nog een hapje en een drankje, dat hoort bij zo'n dag.

Ondertussen heb ik een plank geschilderd in de kleuren Ice Bleu en Grey  passend bij mijn bed en hangt het ook al.
Ik ben nog niet helemaal tevreden maar ik ben wel heel blij met het resultaat.

Maandag was in Boekelo de jaarlijkse Pinkstermarkt waar ik natuurlijk ook een rondje moest doen.
Het was wat frisser en s'middags begon het zelfs te regenen, maar ook hier heb ik nog wat leuke spullen gevonden.
Kringloop vondsten
De kist is al bij mijn dochter ze heeft hem al geschilderd met krijtverf Grey van Made@Home en gaat hem gebruiken om de eerste spulletjes van de baby in te bewaren voor later.
Het potje staat op mijn plank met een cactus en de lijstjes zijn ook al in gebruik.  

Dinsdag kwam een klant haar bestelling ophalen, en ze had een verrassing voor mij, een kinder Paspop.
Ze had een paar maand geleden een workshop paspop bewerken bij mij gedaan en wist dus dat ik dat wel heel leuk zou vinden.
Deze gaat volgende maand mee naar Ameland, dus je ziet hem nog wel een keer langs komen.
En via MP heb ik ook nog een paspop op de kop getikt, die kan ik vanmiddag ophalen.
Zo nu en dan heb je toch nog wel leuke koopjes op MP, ik had op twee poppen gereageerd maar ik kreeg maar van een antwoord.
Als ze niet willen verkopen.... 


Met het nieuwe oude popje, Wilhelmina heet ze maar wil liever Mien genoemd worden, gaat het geweldig, ze is lekker gewassen en heeft een mooie roze jurk gekregen met een wit mutsje.
En heeft ze al kennis gemaakt met Marie, de dames hebben al gezellig zitten keuvelen, samen in het oude stoeltje
Porseleinen poppen
Haar enkel bleek op twee plaatsen gebroken maar dat is al bijna genezen.
Verder moet haar kapsel nog onder handen genomen worden en krijgt ze nog een ander mutsje.

Vorige week vertelde ik dat mijn suiker nu onder controle is en ik het zonder tabletten mag proberen.
Deze week moest ik naar de reumatoloog, zij was niet zo tevreden.
Waarschijnlijk heb ik spierreuma, er volgen weer onderzoeken en testen dus we wachten het wel weer af.
Op dit moment heb ik veel pijn in mijn nek, schouders en bovenarmen en dat komt op een verkeerd moment.
Ik heb mijn dochter beloofd haar te helpen met het schilderen van de baby meubeltjes.
We zijn deze week begonnen maar ik kan hooguit een uurtje per keer wat doen.
Het is niet zo leuk maar we krijgen het wel voor elkaar, de kast en de komode zijn al gedaan en dinsdag beginnen we aan het ledikantje, dat is veel werk met al die spijltjes maar we doen het samen.

Ik heb al een paar jaar een e-bike en de accu begon slechter te worden, donderdag heb ik een nieuwe accu gekocht en die moest geprobeerd worden.
Na het eten zijn we een rondje gaan fietsen, het was heerlijk om zonder bang te zijn dat de trapondersteuning uitvalt verder dan 20 km te kunnen fietsen.
We reden via een grote omweg naar de recreatieplas de Ruthbeek gegaan en hebben daar nog even bij het water gestaan.

De Ruthbeek
Het is zo rustig buiten het zwemseizoen, je kunt dan echt genieten van de mooie omgeving.
Na een rondje om de vijver hebben we nog een stukje in de omgeving gefietst tot het tijd werd om naar huis te gaan.
Mijn nieuwe accu is goedgekeurd.

Zaterdag zijn we naar Urk geweest, een oom van mij heeft vorig jaar zijn 80e verjaardag uitgebreid gevierd, met de hele familie.
Omdat het toen een dag na het huwlijk van mijn dochter was heb ik het gemist, dus toen hij dit jaar iedereen nog eens uitnodigde omdat hij het vorig jaar zo leuk vond, wilde ik er nu bij zijn.
We hebben een grote familie maar wonen erg ver uit elkaar, je ziet elkaar niet zo vaak meer en ik heb al vaker feestjes gemist omdat ik ziek was.
Maar het is gelukt en het was heel gezellig met zo veel neven en nichten met hun kinderen, een echte reĂĽnie.
Na het feest bracht ik mijn oom naar zijn huis, en hij had nog een verrassing voor mij......
Hij had een schaal tongetjes gebakken, hij weet dat ik dat lekker vind.
Vroeger deed mijn Bessien (oma) dat en nu als hij weet dat ik kom zorgt hij voor gebakken vis.
Zaterdag avond hebben we ze lekker opgegeten.

Mijn man is vandaag weer even klussen bij de kinderen en ik ga straks mijn paspop halen.
Wat gaan jullie doen?

Fijne zondag!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ondanks dat je lichaam je af en toe terugfluit blijf je toch een bezig bijtje. Jammer dat je niet vol overgave aan de projectjes met je dochter kunt werken, maar op je eigen tempo komt het ook af.
Gebakken tongetjes...lekker! Sowieso, elke gebakken vis is hier altijd welkom!
Fijne zondag nog!
Liefs, Peetje

Ger zei

Gea een goede gezondheid gaat boven alles maar dat heb je niet altijd in de hand.
Dan zit er niks anders op dan beetje rustig aan te doen en van dag tot dag te bekijken wat je wel en niet kan en pikt daar de dingen die je het liefste doet tussen uit en wanneer ik jou lijstje doorneem op deze regenachtige ben jij goed bezig geweest.

Mmmmmm gebakken vis uit Urk dat zal zeker gesmaakt hebben.

Ik ga me nog even verdiepen op welke manier we over paar weken onze dagen in Drenthe gaan invullen.

Fijne zondag van wat er nog van over is en lieve groet,Ger

Josephine zei

Wat weer een heerlijk vol blogje Gea, je bet ook altijd
druk in de weer hé, vervelend dat je lichaam niet altijd
wil zoals jij dat zou willen maar de manier waarop je
het nu invult lijkt me een uitstekende manier.

Leuke spulletjes heb je op de kop getikt, en de kapstok
is ook een schatje. De plank ziet er mooi uit zo met
alle decoratie's. En wat een geweldige kado de mooie
kinderpaspop, wow SUPER mooi.

Lief het jurkje van Mien, hihi ze ziet er weer frisjes
uit en kan het zo te zien goed vinden met Marie, leuk
setje zo.

En ongetwijfeld zullen de gebakken tongetjes je heerlijk
gesmaakt hebben. Zo lief van je oom, dat zijn de kersjes
op de taart hé.

Geniet van een heerlijke nieuwe week.....

Lieve groet,
Josephine

Happy Earl Grey zei

Fijne blog en mooie aankopen, rustigaan dan kom je er ook probeer te blijven genieten.
Groet El

Elizabeth zei

Nou, dat was een heerlijk weekje! En druk ook met al die verschillende activiteiten...
Wat een gave plank boven je bed en ik moest zo lachen toen ik las over je aankopen; je ziet ook overal iets leuks in en het lukt je ook telkens om er iets leuks van te maken!

Groetjes, Elizabeth

Corrie zei

Wat heerlijk om lekker te struinen en dan ook nog leuke spulletjes te scoren. Wel vervelend dat je lichaam niet meewerkt, vooral als je zo'n bezige bij bent.
Fijn ook om als familie bij elkaar te kunnen zijn.