zondag 12 september 2010

de stroop is lekker

De tweede poging is helemaal goed
Van deze appels


kreeg ik na een uur koken deze appelprut




en na een nacht uit lekken bleef dit over




daarna ruim een uur inlaten koken tot het de juiste dikte heeft
EN


1 potje stroop en een klein beetje
De kleinste appeltjes heb ik gedroogd om later te gebruiken bij bloemstukjes of zo

Tussendoor heb ik met hortensia's, appeltjes, eikenblad en rozebottels maar een stukje voor op tafel gemaakt
het kan allemaal drogen en kan dus een tijdje blijven staan

In deze tijd krijg ik altijd de kriebels ik wil alles gezellig maken met warme kleuren en een nieuwe quilt op de bank en lekkere recepten uitproberen
Op de boot naar Engeland heb ik een boek gekocht The complete book of Country cooking, crafts & decorating
Hiermee ben ik helemaal in de wolken alles wil ik uitproberen en proeven maar dat is niet goed voor mijn lijn vorig jaar ben ik 23 kilo afgevallen en ik wil ze niet terug
dus ik kook voor mijn man en kinderen en proef zelf alleen wat echt te lekker is om te weerstaan of een klein beetje

Ik ga weer verder met mijn kerstquilt er moeten extra blokken bij anders is hij te klein

Geen opmerkingen: