zondag 1 januari 2017

Een liefdevol, gezond en creatief 2017

Alweer een jaar voorbij, vorig jaar om deze tijd wist ik niet of en hoe ik verder wilde met mijn blog, ik had al zo lang mijn blog verwaarloost.
Door ziekte en zo veel veranderingen in mijn leven kwam ik aan het bloggen niet meer toe.
Ik besloot het roer om te gooien, nieuw jaar, nieuwe ideeën, nieuwe naam en regelmatig bloggen, dat is gelukt!
In het afgelopen jaar heb ik 161 berichten gepost, en met veel plezier.
En ik zit nog vol ideeën.....

Na een hele gezellige eerste kerstdag met vader, zus, dochter, schoonzoon en kleindochter en de tweede kerstdag rustig thuis, kwamen nog een paar drukke dagen waar we de laatste spullen moesten halen voor onze nieuwe klus, is het nu weer tijd voor ontspanning

Zoals jullie vrijdag konden zien zijn we weer op Ameland!
Vrijdagmiddag was de auto volgepakt (gelukkig hebben we een grote auto) en konden we vertrekken.
We hadden tijd genoeg want de boot zou om 18.30 vertrekken, dat werd 19.35 er was wat vertraging.....
Dus ruim op tijd reden we Boekelo uit en het eerste stuk ging heel voorspoedig, het was niet zo heel druk als op andere vrijdagen en we konden goed doorrijden.
Maar na ongeveer een half uur rijden werd het mistig.
De wereld werd steeds kleiner.
Even waren we bang dat we de boot zouden missen.
Gelukkig konden we zonder problemen doorrijden en richting het noorden werd de mist ook wat minder.
Om 18.10 waren we bij de haven en daar zagen we dat er 35 tot 45 minuten vertraging was.
De boot van 17.30 was net aan het lossen en onze boot moest nog van Ameland vertrekken.

Om 20.50 waren we eindelijk weer thuis.
En een uur later was alles uitgepakt en opgeruimd.
De kachel en de kaarsjes aan en genieten!
Het is volgens de Leeuwarder courant 10% drukker op het eiland dan in voorgaande jaren maar daar merken wij niet veel van in ons (doodlopende)straatje.

Zaterdag heb ik even de laatse boodschappen gedaan en wat oliebollen voor mijn man gehaald.
En daarna kon ik met de top2000 op de achtergrond eindelijk een idee uitwerken die ik al weken in mijn hoofd heb!
Decoupage met servetten
Ik heb mijn oude singelkoffertje gevuld met servetten meegenomen dus ik kon aan de slag.
Mijn man ging met de hond het bos in dus kon de muziek wat harder.
Decoupage met servetten
Een oude plank, een servet, decoupagelijm, krijtverf en wax.
Gezellig knutselen, smeren en mee galmen met de muziek.
Decoupage met servetten
En zie hier mijn roodborstje eens trots poseren.
Mijn laatste project van 2016 is klaar het jaar is voorbij!

Voor ons ligt een nieuw jaar, een onbeschreven boek voor nieuwe ideeën en kansen. 
Maak er een mooi boek van!
Ik wens voor iedereen veel liefde, geluk, plezier, creativiteit en vooral een goede gezondheid.

Fijne zondag!



4 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Voor jullie een prachtig jaar gewenst vol liefde en gezondheid!

Lieve groet, Ingrid

Petra zei

Hallo Gea, ik zag dat je al een paar keer een reactie op mijn blog gaf bedankt daarvoor altijd leuk als iemand de dingen die je plaatst kan waarderen. Ik wens jou en je dierbare ook een heel mooi 2017, en dat je boek met lege bladzijde maar heel vol mag worden. Gelukkig Nieuwjaar, met veel liefde, vrede, gezondheid en geluk. Groet Petra. P.s lijkt me geweldig Ameland wij houden van de eilanden Vlieland is mijn favoriete eiland, maar eerlijk Ameland nog nooit geweest. Mooi om in 2017 eens te gaan doen misschien.

Elizabeth zei

Allereerst een heel voorspoedig 2017 gewenst! En ik hoop van harte dat het een jaar wordt met veel gezondheid en creativiteit...
Ik kan me niet voorstellen dat je hebt overwogen te stoppen met je blog en dat je geen ideeën had... Ik heb de indruk dat je juist bruist van ideetjes!
Wat ziet het er gezellig uit in jullie huisje op Ameland, geen wonder dat je er steeds graag naar toe wilt.
Gelukkig konden jullie de boot nog halen, het was me overal idd ontzettend mistig...
Ik was blij dat we ook een dagje met wat zon kregen...

Groetjes, Elizabeth

Anoniem zei

Ik bedenk me in eens,je hebt 2 huizen. Dus ook 2x zoveel plaats om je cratie's neer te zetten!!

Toppie!!