dinsdag 6 december 2016

Wist je..........Yoors

Tegenwoordig is Social Media niet meer weg te denken uit ons leven.
Idereen heeft wel een paar accounts, Blogger, IG, FB, WhatsApp, Twitter, Startpaginaforum, Pinterest en Welke zijn zo maar wat namen.
Sinds 18 november heb ik er nog een ontdekt, Yoo.rs
In deze wist ik laat ik jullie kennismaken met Yoors!

Het onderstaande artikel komt van de oprichter van Yoors!


Waarom Yoors.

Omdat dingen die je maakt waardevol zijn en niet gejat horen te worden door Facebook, Google en andere amerikaanse vrienden. Maar beloond naar gelang de waarde die jij toevoegt. En dat gebeurt op Yoors. Creaties zijn thuis op het Yoors platform. Je verdient met je acties en je verdient met de dingen die je maakt. Minimaal 50% van het geld van adverteerders vloeit naar de leden van Yoors. Dat is zoals het zou moeten vinden we. Daarom Yoors.

Omdat alles wat je maakt van jou is en moet blijven. Alles wat je op Yoors zet is en blijft van jou. Als je het ervan af wilt halen dan doe je dat en is het ook echt verwijderd. Het is tenslotte door jou gemaakt. Wil je je hele account verwijderen dan kan dat met 1 klik. En die knop is niet heel er ver weg verstopt. Daarom Yoors.

Omdat je nog steeds recht op privacy hebt. Jouw data zal nooit doorgespeeld worden aan derde partijen. Normaalgesproken worden je bewegingen op het internet 30 - 50 keer per dag verhandeld. Dat vinden we bij Yoors superslecht al helemaal omdat je er ook weer niets van terugziet. Ja, nog meer advertenties. Daarom Yoors.

Omdat je zelf moet kunnen lezen wat je wilt lezen en dat niet door algoritmen wordt uitgezocht en jou voorgeschoteld zodat je verstrikt raakt in de zogenaamde filterbubble en alleen leest wat Facebook vindt dat je zou moeten lezen omdat dat het meeste geld oplevert voor.... ? Facebook natuurlijk. Daarom Yoors.

Omdat je een naam moet kunnen kiezen die het beste bij je past. En niet verplicht wordt dat ding te gebruiken wat je ouders je hebben gegeven. Jouw online identiteit moet 100% door jou ingericht kunnen worden. Je heb het recht jouw privé-gegevens, zoals jouw echte naam, adres, enz. privé te houden. Daarom Yoors.

Omdat we het samen doen. Reageer hieronder dan ook heel graag met opmerkingen commentaar of keiharde kritiek op dit heerlijk naĂŻeve platform. We werken samen.

Omdat we denken dat transparantie, eerlijkheid en vooral - eerlijk delen - de enige optie is. Iedereen is er zo ontzettend klaar mee genaaid en bedonderd te worden. Yoors is van jullie. Yoors is jullie. Yoors is ons. Laten we het beter maken. Dus!!!

Daarom Yoors!

Lijkt het je interessant om ook een account aan te maken klik dan op mijn pagina links boven op het knopje Pagina Aanmaken.
Dit is de link naar mijn pagina.Creatief met Gea

Wie weet tot op Yoors

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik zal me er eens goed in verdiepen!

Allemaal in het Nederlands?

Ik ben benieuwd!

Groetjes Thea♥

Elizabeth zei

Nee, ik kende Yoors ook niet! De ontwikkeling is bijna niet meer bij te houden...
Dat is inderdaad wel een dingetje dat al je foto's op internet zomaar vastgehouden worden.
Maar er zit geen beveiliging op de foto's op Yoors, zag ik. Ik kon heel gemakkelijk een foto van je opslaan. Dat vind ik dan nog wel een nadeel...

Groetjes, Elizabeth

Josephine zei

Ook ik heb nog nooit van Yoors gehoord, en als ik het
zo bekijk wil ik het ook helemaal niet, haha.

Net als FB en veel andere media vind ik het
nogal onpersoonlijk, zie meestal korte zinnetjes
of slechts een paar woorden als reactie en naar
mijn idee en gevoel heeft het ook met gemakzuchtigheid
te maken. Iedereen zijn ding zeg ik altijd maar.
Als je er maar plezier aan beleeft dat is belangrijk.

Groetjes.
Josephine

lien zei

Ik had er nog niet van gehoord, weer wat geleerd! Dank je!