zondag 4 december 2016

De luiken zijn klaar!

Ik ben helemaal gelukkig, mijn luiken zijn klaar.
Al een paar jaar wilde ik binnenluiken op Ameland voor het zijraam maar het kwam er maar niet van.
Dus toen ik twee weken geleden die mooie grote pallet kreeg heb ik direct gezeg, daar wil ik luiken van maken.

Mijn man mopperde wel (dat doet hij vaak als ik een goed idee heb😳) maar ik had het al helemaal uitgedacht en uitgetekend, de luiken maken kan ik wel alleen maar de pallet slopen....tja, dat moet hij doen.
En eigelijk had hij daar geen tijd voor, hij was met de buitenmuur bezig!
En toen ik ook nog een week weg moest dacht ik dat het niet meer zou lukken.
Gelukkig heeft mijn man toch de pallet gesloopt en vast de planken op maat gezaagd.
Ik hoefde allen nog wat dunne plankjes te kopen, de heren van de Hubo hier op het eiland hebben  op maat gezaagd en het hang en sluitwerk kon ik daar ook kopen.

Eerst heb ik de luiken in elkaar gezet, daarna alles geschuurd en met krijtverf Beach van Made@Home geschilderd.
Daarna heb ik het afgeschilderd met Old Withe van Made@Home, omdat het nog wel wat ruw hout is komt De Beach onderlaag er op sommige plekken door heen, ik wilde hem eerst ook nog doorschuren maar daar heb ik van af gezien, het is goed zo!
Zelf binnenluiken maken
Ik ben echt helemaal tevreden met mijn mooie luiken.
Nou nog bedenken wat ik met de rest van het hout doe!

Maandag had ik heel even de tijd om in Enschede de stad in te gaan, vrijdag was er een nieuwe winkel geopend van Sostrene Grenes en daar was ik wel nieuwsgierig naar.
Het is een winkel met leuke betaalbare spullen voor huis en hobby en ik heb er verschillende lakjes servetten gehaald.
Workshop decoupage met servetten.
Leuk voor de kerstworkshops en voor eigen gebruik natuurlijk.

Toen ik dinsdag avond weer op het eiland was, was ik voornamelijk heel moe.
En woensdag heb ik eerst alleen maar wat gerommeld en boodschappen gedaan maar in de loop van de middag kwam de zin om wat te doen weer terug.
Ik heb nog een geurkaars gemaakt en met een leuke servet een klein canvasje beplakt.
Daarna was ik wel weer aan het echte kluswerk toe en ben ik aan de luiken begonnen!

Het was vrijdag en zaterdag mooi weer en ik vond het jammer dat we geen tijd hadden om te fietsen maar ik ben nog wel even naar de Ballumerbocht geweest.
Even op de dijk bij de dijkwachters wegdromen en genieten van het uitzicht.
Het is toch een uniek gebied de waddenzee.
Zoals hier, kalm en vredig maar het kan er ook aardig spoken hoor, de dijken worden niet voor niets verhoogd.
Ik kom hier altijd tot rust.

Onderweg terug naar huis kon ik ook nog genieten van een schitterende zonsondergang.
Dit zijn de dingen wat we het meeste missen als we weer thuis zijn.
De rust, het wijdse landschap en de mooie natuur!
Twente is natuurlijk ook wel heel mooi maar zo veel drukker en gehaaster, niet te vergelijken.

En vanmiddag gaan we weer, er staan al weer verschillende afspraken en workshops gepland.
Eind december komen we weer!

Fijne zondag

5 opmerkingen:

Petra zei

Dat lijkt mij elke keer zo moeilijk, om je mooie, fijne huisje achter te laten op het eiland en pás over een aantal weken weer te komen. Ik heb het al als ik weer op de boot terug zit, en mij afvraag wanneer ik het eiland weer zou zien, maar dat is wellicht toch anders als dat je een eigen huisje hebt?

Je luiken, ik vind ze echt mooi geworden! En wat een gelukje met zo`n grote pallet! En de zonsondergang... zucht.

Fijne zondag!

Groet, Petra

Home and Lifestyle zei

Wat zijn de luiken mooi geworden, ik wil er ook nog mee aan de slag. Het staat heel sfeervol zo. Wat boffen jullie met zo'n mooi plekje op de Wadden.

Fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Marijke zei

Hihi, geweldig en zo herkenbaar... dat even tegengas geven... als er wat gedaan moet worden...
Maar het resultaat super de luxe, daar zal hij toch net als jij geweldig blij mee zijn.
Kortom wat een pracht van een luiken!!!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Happy Earl Grey zei

Wat een prachtige luiken en wat bof jij toch met zo'n mooie plek. Die winkel is een aanwinst in Nederland, in Rotterdam zit er ook een. Ik heb er al heel wat vandaag gehaald. Groetjes El

Josephine zei

Wat ben je toch een bezig bijtje Gea, en wat je in je kop hebt
heb je dus nergens anders, hahaha en gelijk heb je.

Je luiken zijn gewoon SUPER geworden, heerlijk dat het
klaar is dat is puur genieten nu.

Leuke servetten heb je gekocht, daar zijn weer veel
leuke creatie's van te maken.

Geniet van een heerlijke week,

Groetjes,
Josephine