woensdag 11 september 2013

ATT Alkmaar

Er is maar een nadeel voor het leven op Ameland.......
Als je iets wilt ondernemen buiten het eiland moet je erg vroeg op

Om tien voor vijf ging de wekker en wat was het donker
Even overwoog ik nog om me maar gewoon weer om te draaien maar dat heb ik niet gedaan
Eerst maar een kop koffie en mijn ontbijt daarna ging het al wat beter
Eten en drinken in de tas en ........ een gevulde knip en de dames konden op stap
Om half 7 ging de boot en met een kwartier vertraging kwamen we aan op het vaste land
Jammer want de bus naar Alkmaar wacht niet op 5 quiltliefhebsters van Ameland
Dus...eerst maar weer koffie en een sanitaire stop en verder met de bus
Om ongeveer kwart over elf waren we eindelijk op de plaats van bestemming

Wat mooi al die verschillende quilts
Na een eerste ronde door de kerk eerst maar eens kijken bij de winkeltjes
En met een kop koffie maar de vele indrukken verwerken
Daarna rustig de quilts bekijken , foto's maken en de details bekijken
Wat een inspiratie en ideeën doe je op in zo'n omgeving

De kerk is zelf ook erg mooi maar je komt er niet aan toe om dat goed te zien
Misschien een leuk doel voor zomaar een dagje Alkmaar....

Om drie uur moesten we weer richting het busstation
En om half zes waren we weer in Leeuwarden waar we met een heerlijke cappuccino op de bus naar de boot konden wachten
Na een lange maar fijne dag was ik om half negen weer thuis
En na een bord soep en het laten zien van mijn aankopen  ben ik al voor tien uur mijn bed ingedoken
                
Wat was ik moe



Deze lapjes zijn voor een quilt op mijn nieuwe bank
Het midden wordt eenvoudig maar er om heen een leuke applicatie rand
Hij zit al helemaal in mijn hoofd 

Maar vandaag doe ik rustig aan
Ik ga genieten van mijn aankopen
De indrukken verwerken en misschien ......
Beginnen aan de quilt

3 opmerkingen:

Kom Achterom zei

Wat een onderneming zeg vanaf Ameland! Maar je heb mooie stofjes gescoord! Leuk Tomas de trein ik zag hem op een afstandje langs komen.
Fijne dag
Yolanda

.Antje zei

Ik kan me voorstellen dat je moe was s'avonds.
Je moet er wel wat voor over hebben om zo'n quilt tentoonstelling te bezoeken op het vasteland.
Maar het was wel de moeite waard, als ik zo je berichtje lees.
Mooie lapjes heb je gekocht, en dat gaat vast een hele mooie quilt worden.
Ik ben benieuwd. Veel plezier er mee.
Groetjes, Antje

Klaske zei

Een hele onderneming, maar het was de moeite waard hé?! Ik was er gisteren ook, misschien ben ik je wel ongemerkt tegen gekomen..