zondag 7 augustus 2016

Babywas en familiebarbecue!

Na maanden verbouwen en ongemak, zijn mijn dochter en schoonzoon eindelijk klaar en kan de babykamer afgemaakt worden.
Het kamertje is ingericht en de laatste klusjes zijn nu gedaan.
Ik heb maandag het ledikantje afgewerkt en mijn dochter is begonnen aan de babywas.
De babywas hangt
Het is de hoogste tijd over drie weken wordt het kleine meisje verwacht!

De gordijnen maak ik deze week op maat en ook ga ik nog een paar dekentjes naaien van wafelstof.
Deze stof heeft aan de ene kant wafelstof en de andere kant badstof, heerlijk warm voor de baby.
Van de grijze stof maak ik ook een wikkeldeken met pijpjes, die kan ze ook in de maxicosie gebruiken.
Mijn dochter ziet er stralend uit met haar mooie buik, ze heeft gelukkig geen problemen meer gehad van de galstenen, alleen veel vocht in haar benen/voeten.
Ze neemt nu gelukkig wel optijd haar rust, dat is er tijdens het verbouwen wel eens bij in geschoten.
Nog een paar weken en dan kunnen we eindelijk genieten van de kleine schat.

Woensdag heb ik een ander meisje blij gemaakt met een bloemetje.
Ze zijn verhuist en ze heeft een roze kamer gekregen, daar past dit vaasje met gerbera's natuurlijk goed bij!
Vooral de gelparels vielen in de smaak bij haar.

Vrijdagmiddag heb ik toch maar een ander plantje gekocht voor onder de stolp.
Ik vind deze beter passen.
Na een hele week elke dag regen leek onze jaarlijkse familiebarbecue in het water te vallen.
Mijn jongste broer is 7 augustus jarig en geeft elk jaar een barbecue.
Om 5 uur zaterdag zou ik mijn vader en zus vast naar hem toe brengen en onderweg wilde ik nog snel even een baadschap doen.
De zon scheen toen ik de winkel in ging en toen ik weer naar mijn auto wilde gaan....
Het leek wel een wolkbreuk.
Wat een water opeens, zo jammer.
Maar gelukkig was het een korte heftige bui en tien minuten later scheen de zon weer.
En bleef het de rest van de avond mooi.
Het was weer een heerlijk feest met veel gezelligheid en lekker eten!

Volgens de berichten blijft het vandaag droog dus vanmiddag gaan we een stuk fietsen.
Ik heb nog steeds een leen fiets, mijn nieuwe is er nog niet maar kan nu elk moment binnen komen.
Maar voorlopig kan ik hier nog mee door.
Misschien krijg ik mijn man mee naar een fancy fair in Haaksbergen maar ik wil ook wel gewoon een beetje in de omgeving rondfietsen.

Fijne zondag!




6 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi om zo naar de geboorte toe te leven!
Mooie kleurtjes, dat roze en taupe/grijs.
Grappig, mijn eennajongste broer is vandaag jarig.
Fijn dat het feest en de bbq gewoon buiten doorgang kon vinden.
En veel plezier met het fietsen en hopelijk gauw op je eigen nieuwe fiets!
Fijne week!

Liefs, Gerry

Ger zei

3 weken voor de uitgerekende datum wordt het zo stilletjes aan tijd om alles op orde te hebben en de a.s. moeder met haar beentjes vol vocht van tijd tot tijd omhoog kan.
Dat wafeltjesstof blijft leuk,ik naaide er in de tijd dat onze kleinzoon geboren werd ook overtrekjes van in cremekleur,neutraal omdat onze dochter en schoonzoon absoluut niet wilde weten wat het geslacht van hun kindje zou zijn.

Met dit wisselvallige weer kan je helaas van het buitengebeuren niet veel op aan maar gelukkig waren de weergoden jullie goed gezind.

Ga ook maar weer eens naar ons buitenbinnenplaatsje waar manlief net riep dat er koel rosétje met wat tapas hapjes voor me klaar staan.

Fijne zondag verder voor wat er nog van over is,Ger


Josephine zei

Ohhh over drie weekjes al, wat vliegt de tijd toch,
heel spannend allemaal en heerlijk om alles in orde
re maken. Mooi de wafelstof met badstof, dat gaan
leuke dekentjes worden.En zo grappig alle babywas
aan de lijnen.

Het nieuwe plantje staat zeker veel beter Gea,
en wat een geluk hebben jullie gehad met de BBQ avond,
dat alles toch heerlijk buiten kon.

Hoop dat jullie een heerlijk fietstochtje gehad hebben,
hier was het de gehele dag droog.

Fijne week.....

Lieve groetjes
Josephine

Corrie zei

Wat schattig al dat roze. Die wafelstof is heel erg leuk.
Nog maar 3 weken, dat schiet al op.
Fijn om ze met de familie bij elkaar te zijn. Gelukkig viel die bui niet 's avonds. Gisteren nog lekker gefietst?

Mirjam zei

Fijn dat het met je dochter zo goed gaat nu. Leuk gezicht, die roze babywas. Je cactus is inderdaad veel beter onder de stolp.
Fijn dat de zon erbij kwam tijdens de bbq. In de regen is ook zo'n gedoe haha...
Fijne avond,
liefs,
Mirjam

Unknown zei

Wat fijn dat ze klaar zijn voor de baby!

Oh wat leuk zeg die wafelstof, is helemaal in he!

Fijn dat de bbq toch nog door kon gaan.

groetjes Marieke