zondag 6 maart 2016

Nieuwe technieken en meer!

Ik had vorige week verteld dat ik naar de beurs zou gaan!
Het was erg leuk, minder druk dan ik verwacht had maar ik zag daardoor misschien wel veel meer.
Ik heb leuke nieuwe technieken gezien en veel inspiratie opgedaan.
Er waren ook wat nieuwe producten die ik ga bestellen en verkopen in mijn winkel.

Ik had een treinkaart bij de Kruidvat gekocht en dacht: dan kan ik ontspannen heen en terug reizen.
Heen ging voorspoedig maar terug.....de bus gemist dus bijna een uur in de kou wachten op de volgende en daarna een overvolle trein waar ik een half uur moest staan, ik weet nog niet of ik het weer  zo ga doen.

Het eerste wat ik echt mooi vond ben ik thuis direct zelf gaan uitproberen!
Structurepaint Pleisteren
Het potje en het ei zijn op een speciale mannier met Structurepaint bewerkt en dat geeft een heel bijzonder effect.
Door de verschillende soorten structuur en de nieuwe techniek van het aanbrengen krijg je meer diepte en kleur, erg leuk om te doen en ook geschikt voor een leuke workshop!
Volgende week probeer ik weer wat anders!

Dinsdag was het 1 maart, het officiële einde van mijn carrière in de zorg.
Ondanks dat ik al bijna twee jaar niet meer gewerkt heb is het toch een rare ervaring.
Ik heb mijn telefoon, sleutel en uniformen ingeleverd en nu ben ik dus zuster Gea af.
Ik weet dat het niet anders kan maar........
Gelukkig heb ik voldoende om handen om niet in een diep zwart gat te vallen.

Het rode stoeltje van de kringloop
Krijtverf Made@Home.
Heb ik met Krijtverf Grey geschilderd en gesjabloneerd met Love Green van Made@Home.
Het sjabloon heb ik zondag op de beurs gekregen dus dat kwam goed uit.
Dit is er een uit een serie van 5 en ik kan de andere 4 er bij bestellen maar ik weet nog niet of ik dat doe.
Ik heb de Clearwax niet uitgepoetst om de matte uitstraling niet kwijt te raken, de verf kan nu mooi uitharden en staat al vast klaar, mooi op tijd of niet?

En de houten lepel ligt nu bij een paar andere lepels met een nestje en kwarteleitjes.
Ik weet nog niet of ik hem donkerder ga maken, even aankijken, zo als hij nu is vind ik hem niet lelijk maar...
Toen mijn man weer naar mijn dochter vertrokken was zaterdagochtend ben ik weer in huis gaan trekken.
Boven de bank heb ik een kapstok/wandplank opgehangen en daar van alles op en aan geprobeerd!
Mijn man word altijd gek van de puinhoop die ik dan maak met dat getrek maar hij was er niet dus ik kon lekker mijn gang gaan!
Na verschillende mogelijkheden geprobeerd te hebben en ook nog even met Brown Wax aan het smeren te zijn geweest is dit het voorlopig geworden.
Op linnen sjabloneren met krijtverf
Ook heb ik een eerdere kringloopvondst, de roze lijst, bewerkt met Dark Grey en iets Grey Krijtverf.
En op een restje linnen van de bank het zinken sjabloon gebruikt met Dark Grey!
De lijst staat op mijn wandplank en ik denk dat het zo goed is!

Twee weken voor de kerst heb ik een Amarillesbol in was gekocht en nu twee en halve maand later bloeit hij eindelijk!
Er komen vier bloemen aan de steel, ik was even bang dat hij rood ging bloeien maar gelukkig is het een witte bloem met rode vlekken.

Ik hou hier wel van.
En stel je voor dat er nog een steel met bloemen uitkomt, er zit een groen puntje naast deze steel.
Als die net zo traag groeit als deze heb ik wel een half jaar plezier van een bol. 

Tot slot nog een leuk nieuwtje van Made@Home!
Er is een nieuwe kleur: Honey en ik ben er helemaal weg van, gistermiddag kreeg ik de eerste pot en ik ga maandag even bij de kringloop kijken of er een leuk meubeltje is om honing geel te verven.
Krijtverf van Made@Home

4 opmerkingen:

Marjon zei


Stoel is super leuk geworden en ook het idee met de lepels...ben wel benieuwd naar de nieuwe techniek met structuurverf.....fijne zondag en lieve groet Marjon

Elizabeth zei

Je werk te moèten opgeven is minder leuk... Maar wat fijn dat je weer druk bent met andere dingen die je interesse hebben.
Ik geniet toch zo van je blog en de dingen die je aan draagt. Alleen hoop ik dat ik eens tijd krijg om dat allemaal uit te proberen. Ik pak gewoon sneller een handwerkje dan dat ik ga verven .. Ik denk altijd dat dat alleen maar kan als ik een week de tijd heb of zo...
Prachtig zo'n amaryllis! Wij hadden een hele witte, maar die van jou vind ik echt een beauty!

Marijke zei

Leuk je regaal aan de wand en ja deze kleur geel was voorspelt dat het een van de kleuren van 2016 ging worden.
fijne dag,
groetjes van Marijke

Unknown zei

Hallo Gea. Leuk dat je een reactie op mijn blog achterliet. Daardoor kom ik nu op jouw mooie blog. Wat een creativiteit zeg! En dat van die Amaryllis: ik herken het hoor! Ben altijd weer blij als ze niet rood worden, haha. Ik hoop nog geregeld bij je te komen gluren voor leuke ideetjes. Trouwens, die structurepaint, wat is dat precies? Dat potje ziet er mooi uit!