maandag 20 februari 2012

Breien en haken

Ik ben weer volop aan het werk, dus het quilten en bloggen komt op een lager pitje te staan
Als ik een dag vrij heb ga ik wel even naar boven maar meestal ga ik beneden zitten handwerken
Dat is gezelliger
Mijn man zit dan te lezen en ik met een breiwerkje of zo
Knus, Opa en Oma genietend van hun oude dag ha ha


Ik ben wel begonnen aan een ander quiltje voor Kayleigh
Ik kreeg de vorige poging niet voor elkaar dus word het na overleg met mama een vrolijk wand quiltje 
Er komen nog wat vogeltjes en vlinders bij en een mooie rand er omheen


Ook heb ik voor mijn pop een quiltje gemaakt
Deze is gemaakt van hele oude lapjes en sommige stukken waren wat verkleurd maar ik vind dat wel passen
De groene kleur komt niet zo goed over maar het is een antiek kleurtje


Verder ben ik aan het breien geweest
Dat is lekker ontspannend na werktijd
Ondertussen heb ik 3 handdoekjes en er liggen nog een paar bollen dikke katoen voor nog een stel
De blauwe is van dikke katoen gebreid met pen 5,5 en dat geeft een mooie maat
De oranje is fijner en zachter pen 3 
Het is leuk om een stapeltje met wat lekker ruikend zeep in de badkamer te leggen of op de slaapkamer


Ook ben ik een baby dekentje aan het haken en de tweede heb ik al in mijn hoofd maar daarover later meer
Deze is fuchsia, zacht rose en grijs 
Van katoen dus goed wasbaar
Er moet nog een stuk bij aan maar het gaat best snel


Ik heb de woordverificatie uitgeschakeld dus reageren is geen probleem en ik vind het altijd leuk om de reacties te lezen


Nu ga ik maar weer verder met de nodige klusjes op mijn vrije dag
Morgen moet ik weer werken

6 opmerkingen:

.Antje zei

Wat een mooi quiltje wordt dat, en ook het poppenquiltje is heel mooi.
Die gebreidde handdoekjes vind ik zo leuk, ik heb ook nog wat katoenen garen liggen, lijkt me wel leuk om zo tussendoor eens een paar pennen te breien. Was deze winter met een vest begonnen, maar heb het weggelegd. Had er geen aardigheid aan. Ben dan liever met de lapjes bezig. Maar zo'n handdoekje is natuurlijk snel klaar. Ook leuk om weg te geven.
Vanavond maar eens de breipennen weer opzoeken.
Groetjes, Antje

Katrientje vanalles zei

heel erg leuk dat dekentje. Hoe zet je de woordverrificatie af,

Unknown zei

Bij de instellingen ga je naar Reacties en naar onderen scrollen tot Woordverificatie voor reacties weergeven?
Daar kies je voor Nee
Instellingen opslaan en klaar

Katrientje vanalles zei

Dank je voor de reactie, ik vond het ondertussen zelf. :-)
over het patroon van dat wikkeldeken: dat vond ik hier: http://www.kallou.fr/blog/les-moutons-presentent/
Er zijn nog hele mooie te vinden.

DEKAKADO zei

Wow, jij kunt het zeg. Zo mooi alles. Dat nieuwe dekentje, wat schattig. Die andere heeft ook een mooie bestemming gekregen. Die handdoekjes zijn zo leuk. Om te maken en om naar e kijken. Ik heb er ook een paar. Ze blijven leuk. Dat poppendekentje. Wat knap. En het gebreide denkentje vind ik ook geweldig. Mooie kleuren heb je daar voor uitgekozen. Werkze.Groetjes, Marleen.

Guusje, zei

Wat heb je allemaal leuke dingen onderhanden, wat zul je daar van genieten.