vrijdag 21 januari 2011

controle

Ik moest vandaag weer werken
En kreeg controle
Hij heeft de hele tijd strak naar binnen gekeken en ik kon heel dicht bij het raam komen zonder dat hij weg vloog
Ik moest de hele tijd aan dit kinderliedje denken

Roodborstje tikt tegen 't raam



Roodborstje tikt tegen 't raam, tin, tin, tin,

Laat mij erin, laat mij erin.

't Is hier te guur en te koud naar mijn zin,

Laat mij erin, tin, tin, tin.



't Meisje deed open en strooid' uit haar schoot

Kruimeltjes suiker en kruimeltjes brood.

Dat was het roodborstje wel naar de zin,

Vloog toen het bos weder in. 

3 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

leuk, ik kende de tweede strofe niet. nu wel dus. :-)

DEKAKADO zei

Grapjas. Leuk! Het is bijna febr. en dan heb je weer een possje vrij.:-)Gezellig!
Liefs van Marleen.Op jouw mooie kaart stond een paarsborstje.

Anoniem zei

bij mij zit altijd een roodborstje op de vensterbank naar binnen te kijken...en hij komt ieder jaar terug...reuze gezellig he
groetjes tanja