zondag 6 november 2016

We zijn er weer!

Na een hele drukke week vol met toch wel hele leuke dingen zijn we weer op Ameland.
Het is heerlijk stil en de natuur is prachtig!
Doordat de wisselingen van de seizoenen hier toch wat later is zien we gewoon opnieuw het blad verkleuren en de paddenstoelen opkomen.
Je hoort hier niets.........alleen de zee in de verte!

Maandag begon de week met een verjaardag van een vriendin en heel veel boodschappen doen.
Ik had al verschillende lijstjes klaar liggen maar die waren op tafel blijven liggen dus maandag na het eten nog een keer een rondje.

Dinsdag mocht ik eerst nog een Dry Needling behandeling en daarna ben ik de middag bij Marley geweest.
Haar mama had een afspraak en zij mocht bij oma blijven.
We hebben ons uitstekend vermaakt met z'n tweetjes.
Maar wat gaat dan een middag snel voorbij.
Mijn man moest voor zes uur zijn auto naar de garage in Oldenzaal brengen en ik heb hem daar weer opgepikt.
Toen snel wat eten want ik moest nog wat voorbereiden voor de workshopdag van woensdag.
Om half elf kwam de eerste deelneemster voor een kerstraampje.
Workshop kerstraampjes
Ik had drie modellen gemaakt waaruit ze kon kiezen.
Ze had wel eens wat geschilderd maar nog nooit echt met verouderingstechnieken en zo.
Na een korte uitleg en een kop koffie ging zij aan het werk en kwam de volgende binnen voor een paspop workshop.
Deze dame had al wat ervaring dus met een kop thee en lekkers kon ze de kleuren uitkiezen en ook beginnen.
Het raampje had ondertussen de eerste laag verf gekregen en moest drogen.
Tijd voor koffie en een demonstratie verouderen, vooral het crackeleeffect is altijd zo mooi om te zien, je ziet de barstjes zo snel tevoorschijn komen, magisch gewoon! 
Workshop crackele techniek
Omdat er vandaag gewerkt werd met alleen grote dingen had ik de afspraken zo gemaakt dat we niet meer dan met drie tegelijk binnen waren.
Het was dus wel een lange dag voor mij maar het is iedereen heel goed bevallen.
Om een uur was het raampje af en om half twee kwam iemand voor een laddertje.

De pop is meer werk dus die dame bleef nog gezellig mee doen.
Workshop paspoppen bewerken
Het corset krijgt vorm en nu begint het leukste!
Tussendoor kon ik een hapje eten en de dames snoepte van het lekkers op tafel.
Het laddertje moest ook verouderd worden dus mocht ik weer een demonstratie geven.
Zo werd het langzaam vier uur en kon ik opruimen.
Workshop kerstraampjes
Toen kreeg ik deze foto van het eindresultaat, goed gelukt toch?

Donderdag kwam ik langs de kringloop en moest ik even naar binnen.....
Ik hoopte eigelijk op de eerste kerstspullen maar helaas.
Een jurkje voor mijn engel en een paar lepels was mijn buit.
Workshop paspoppen
Met een kinderpaspop, oude vleugels, een oud kraagje en lint heb ik mijn eigen engeltje gemaakt.
Ik vind haar heel mooi geworden!
Met de lepels doe ik iets heel anders.....
Op een mooi houtblok heb ik de lepel vastgeschroefd en er een waxinelichtje ingedaan.
Heel eenvoudig maar een groot effect.
Ik heb nog drie lepels....dus!

Vrijdag kon eindelijk de auto weer opgehaald worden en moesten ook de boodschappen voor mijn vader nog gedaan worden.
Mijn dochter kwam nog even langs om de sleutels van de bungalow terug te geven die ze nog had en mijn broer was jarig en hij gaf een etentje.
Geen tijd dus om vast wat in te pakken of klaar te zetten.
Zaterdag wilde we toch echt vertrekken, we waren toe aan rust en stilte.
Onze nieuwe buren zijn aan het renoveren en dat geeft veel overlast en lawaai vanaf een uur of zeven.
Zaterdag zijn we vroeg begonnen met inpakken en zo.
Ook moest de verf uit het tuinhuis gehaald worden omdat er veel kou en sneeuw voorspeld wordt.
Maar om half vijf trokken we de deur achter ons dicht en gingen we richting de boot.
Het is nog een behoorlijk stuk rijden maar we waren mooi optijd over.
Zodra we dit bord zien begint het ontspannen en genieten.
Ik heb geslapen als een roos maar blijf voorlopig maar in bed.
De drukke week eist zijn tol.....het geeft niet het was het allemaal waard!
We gaan nu een maand leven met het tij, geen haast of drukte maar alleen rust!
We zijn er weer aan toe.

Fijne zondag.







10 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Wat een heerlijke blog en aan Ameland heb ik ook mooie herinneringen, een prachtig eiland. Heerlijk om daar een plekje te hebben. Mooie foto;s ik heb ervan genoten. Fijne week en hartelijke groet El

Josephine zei

Heerlijk Gea dat jullie weer op het eiland zijn,
hoop dat jullie lekker tot rust kunnen komen daar,
haren in de wind, misschien wat fietsen.

Maar wat heb je weer een drukte gehad van de week,
ongelooflijk, allemaal heel leuke dingen natuurlijk
maar wel een beetje teveel in jou omstandigheden denk ik.

Je hebt trouwens een mooi engeltje gemaakt, en de lepels
zijn prachtig,leuk zoals je het als kandelaar hebt gemaakt.

Geniet van een heerlijke week,

Groetjes,
Josephine

Anoniem zei

Lijkt me heerlijk! Lekker rustig aan doen! Geweldig!!

Geniet er van!

Groetjes Thea♥

Anoniem zei

Dag Gea, ik lees je blog al een aantal jaren met veel plezier.Heb zelf geen blog,weet ook niet hoe dat allemaal werkt.Maar ben wel met onze prutsclub creatief,al ruim 25jaar.Ik ben op alle waddeneilanden geweest.Schiermonnikoog is ons tweede thuiskomen doordat wij daar al ruim 20 jaar meerdere keren per jaar naar toe gaan, meestal in voorjaar,najaar en in Januari.Dan hebben de eilanders echt tijd voor je. Maar ik dwaal af. Verkoop je die lepels?Ik hoor het graag. Veel plezierop Ameland samen.
Met vriendelijke groet
Ellen van den Broek
Garderen

Ger zei

Wanneer ik in de blogpost jou week in geuren en kleuren volg vraag ik me af hoeveel uren er bij jou in een dag zitten.....;-)
tel ik daar de tijd van wassen,strijken en alle andere huishoudelijke werkjes bij op.......pffffff

Zal je vast goed doen die stilte en rust op jullie eiland,geniet van alles om je heen en neem vooral de tijd om ook rustig te eten en niet zoals ik lees vlug,vlug 'n hapje tussen de bedrijven door.
En dan schrijf je het geeft niet.....jawel Gea neem van me aan.... het geeft wel en je hebt maar een lijf,ben er zuinig op.


Zou niks voor mij zijn dat jachtige leventje,ook niet toen ik nog liep als een kievit.
Wil zoveel en zolang mogelijk genieten van alle leuke dingen die ik doe en daar hoort in alle rust van de maaltijden genieten en na tafelen zeker ook bij,vind ik persoonlijk de mooiste uren van de dag om tijd met elkaar te delen samen aan gezellig gedekte tafel met manlief,familie en vrienden.

Aangename tijd op Ameland en lieve groet,
Ger

Unknown zei

Ellen stuur mij maar een berichtje op loosman@home.nl
Groetjes Gea

Unknown zei

Ger😘 Als ik het na lees schrik ik zelf ook wel een beetje 😳Maar we wonen met z'n tweeën en doen ook samen het huishouden .
In weken zoals deze doet mijn man meer dus heb ik daar geen omkijken naar.
Het eten savonds is voor ons een rustpunt en ook de koffie aan het eind van de middag met z'n tweeën vinden we belangrijk, verder laten we elkaar onze gang gaan.
Ik weet dat gezond eten en rust goed voor mij is maar soms is het gewoon niet anders,
Groetjes Gea

Marijke zei

Denk gelijk... kan je zo'n bord niet namaken en dan thuis aan de muur hangen...
Wat een geweldig inspirerende blog heb je weer gemaakt de creativiteit spat ervan af!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Corrie zei

Wauw, wat een creatieve week weer. Heerlijk dat dat zo kan.
En nu weer lekker ontspannen op Ameland. Hoewel daar ook wel het een en ander gedaan zal worden.

Petra zei

Een hele fijne maand (wauw...een maand!!) op Ameland! Geniet ervan...en het zal idd heeerlijk rustig zijn op het eiland.... dat is zò genieten!

Groet, Petra
ps. Je bent van harte welkom om een krans te komen maken hoor! Maar geniet nu eerst maar van de weken op Ameland. De tijd gaat namelijk al zo hard :-)))