dinsdag 6 september 2016

Wist je..... Drijfhout!

Ik ben al druk bezig met de workshops voor de kerst en zoek zo nu en dan voor inspiratie op Pinterest en You Tube.
Daarbij kwam ik ook iets echt zomers tegen wat ik graag met jullie wil delen.
Maak zelf drijfhout met snoeiafval!
Ik heb al wat takjes in de Baking Soda staan en morgen ga ik verder.
Ik weet dus niet of het echt mooi wordt maar ik ben erg enthousiast en wil niet wachten.
Foto van internet

Wat heb je nodig:
Takjes en stukjes hout.
(Baking) Soda.
Bleek.
Water.
Emmer of bak om het in te doen.


Verzamel takjes en stukjes hout en haal het loszittende vuil eraf.
Los in een half liter warm water de soda op en leg het hout in de oplossing.
Vul verder water bij tot het hout onder staat, leg eventueel een gewicht op het hout om het onder water te houden.
Haal de barst van de tak





Laat dit twee dagen staan, haal dan de takjes uit het water en haal de barst eraf.
Dat gaat het beste met een harde borstel

Spoel het hout schoon.
Leg de takjes in de bleek

Doe dan een kopje bleek in ongeveer drie liter water en leg hier de takjes in, zorg dat de takjes onder water blijven.
Laat dit weer twee dagen staan.
Haal de takjes uit het water maar spoel het niet af.










Danleg je de takjes op een zonnige plek en laat ze hier drie dagen liggen, draai de takjes zo nu en
dan om.
Na hat bleken en schuren


Maak een kerstboom van drijfhout
Foto van Pinterest
Nu zijn de takjes mooi bleek maar drijfhout heeft ook gladde randen, dus dat moet je met een schuurpapiertje namaken.










Met de stukjes drijfhout kun je een krans maken of gebruiken om een lampenkap te pimpen.
Als de takken wat langer zijn kun je er ook een kerstboom of ster van maken.

Of.....


Mogelijkheden genoeg!

Volgende week laat ik mijn takken zien!


Succes!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Je zit vol ideeën, Gea!
Leuk!

Lieve groet,
Gerry

Corrie zei

Wat een goed idee. En het is helemaal in de mode.
Weer een idee erbij.

Elizabeth zei

Dit is tè leuk! Oh, hoe krijg je het bedacht Gea...

Josephine zei

Dit is zeker heel leuk zeg, geweldig
dat je weer precies omschrijft wat te doen.

Ben heel benieuwd naar jou creatie.....

Fijne week verder, misschien nog een fietstochtje???
Het weer is er uitstekend voor.

Lieve groetjes,
Josephine

Ger zei

Leuk maar bewerkelijk idee voor de liefhebbers van drijfhout.

Wanneer ik al struinend over het strand o.a. stukjes drijfhout vond heb ik die wel eens mee naar huis genomen,ze lagen jaren geleden onder glazen stolp tussen wat mooie schelpen op de zomerse tuintafel.

Fijne dag,Ger