zondag 17 juli 2016

Een nieuwe lamp en de baby shower!

Het was weer een drukke week, en volgende week weer!
Mijn man is de hele week bij mijn dochter aan het schilderen geweest, het is nu bijna klaar boven, de baby meubeltjes zijn ook klaar, er moeten alleen nog gordijnen komen, maandag komt de aannemer om beneden te beginnen.
Er komt een nieuw plafond en als het oude er uit is kan mijn schoonzoon de verwarmingsbuizen vervangen, daarna worden de muren gesaust en komt er een nieuwe vloer.
Dan kunnen ze eindelijk genieten van hun huis en zich voorbereiden op het leven als papa en mama!
Ik heb ook nog een dag geholpen maar kon niet zo veel doen.

Ik had twee dokters afspraken, mijn auto moest naar de garage, er moesten boodschappen gedaan worden voor mijn vader en voor mijn dochter moest ik naar de bouwmarkt (drie keer) en ook had ik afgesproken met een vriendin.
Daarbij kwam de baby shower waar ook nog een luiertaart voor gemaakt moest worden.
Dus ik had wel wat tijd voor mij zelf nodig en waar vind je dat.......
Ik ben naar de kringloop winkel gegaan om wat leuks uit te zoeken.
Wekkertje van de kringloop
Ik kwam thuis met een wekker!
Hij hangt naast mijn bed aan mijn louvre deur.
Ik had ook nog een grote oude eiken lamp gezien met een nog grotere kap, echt nog een van oma.
Ik dacht ach...ik heb lampen genoeg laat maar staan.
Maar eenmaal thuis moest ik steeds aan die lamp denken en de volgende ochtend werd ik zo onrustig dat ik snel mijn ochtend klusjes heb gedaan en ben terug gegaan in de hoop dat hij er nog stond.
En ja, daar stond hij!
Oude lamp bwerkt met Vernis-Was Notelaar

Eenmaal thuis heb ik hem direct schoongemaakt en de eerste verflaag gegeven.
Wat is het fijn om een hobby te hebben!
De kap was rood en is met Dark Grey Krijtverf behandeld.
De poot is met Notelaar afgewerkt.

Ook het kinderhoofdje heb ik met Notelaar bewerkt.
Ook Notelaar
En de kaarsenstandaard kreeg ook een likje Vernis-was.
Echt een heel fijn product om mee te werken.
Het geeft zo veel effect!

Ik zie regelmatig van die mooie kalkverf doeken en dan begint het toch wel te kriebelen!
Dus toen de kap moest drogen heb ik een stuk linnen gepakt en ben maar wat gaan smeren!
Het is wel een geklieder maar.....
Hij hangt!
Ik denk dat ik nog wat bruin of donkerder grijs er bij doe.
Ik weet het nog niet.

Gistermiddag zag ik bij de suppermarkt een leuk plantje!
De Calocephalus Brownii, het zilverstruikje.
Ik heb hem in een oud zinken emmertje gezet.
Maandag ga ik er nog een kopen om te drogen, leuk voor op een oude schaal of een tinnen bord.

Straks gaan we naar Duitsland, mijn schoonzus is jarig geweest en we gaan samen naar een tuincentrum bij hun in de buurt.
Ik heb nog een paar cadeaubonnen van hun en wil graag een mooie Annabelle en nog een klimroos.
En wie weet wat ik nog meer tegen kom.

Het wordt een paar dagen erg mooi weer!
Geniet er van!
Fijne week.


  

3 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Je bent lekker beziggeweest en het resultaat mag er zijn. Fijn om twee rechterhanden te hebben en tijd om er mee bezig te zijn.
Groetjes El

Josephine zei

Wat ben je weer heerlijk creatief bezig geweest
Gea, en inderdaad de resultaten mogen er zijn zeg,
echt super geslaagd allemaal.

Prachtig de oude wekker, je hart maakt toch een sprongetje
als je zoiets moois bij de kringloop tegenkomt.

Geniet van een fijne week.....

Lieve groetjes,
Josephine

Elizabeth zei

Oh, je hebt het superdruk Gea!
Heel herkenbaar van die lamp... en wat heerlijk als ie er dan nog staat...
M'n schoondochter heeft net zo'n wekkertje, ik vind het een leukerd, en dat groen is zo mooi hè...

Groetjes, Elizabeth