zaterdag 26 maart 2011

Paashaas en Boterlam

De Paasstemming zit er al goed in
Daarom heb ik mijn Paashaasvorm en Boterlamvorm opgezocht
Maar chocola en roomboter is niet zo goed voor de lijn dus over alternatieven nagedacht en op het idee gekomen om het met zelfhardende klei te proberen

oude chocolade mallen

eerste poging

De eerste poging was niet zo hoopvol maar de aanhouder wint en bij de tweede poging ging het een stuk beter de klei heb ik er wat dikker ingedrukt en voor dat het hard is en dus iets gekrompen, uit de vorm gehaald om verder te drogen


dit ziet er beter uit
Nu goed laten drogen, de randen schuren en de beide helften aan elkaar lijmen
Ik weet nog niet of het ook geverfd moet worden

Daarna de Boterlammetjes ook al een klassieker op de paastafel

caloriearm
Nu nog een leuk boterschaaltje en een botermesje

Ondertussen ben ik eierdoppen aan het verven voor een krans maar daarover later meer

Volgende week ben ik weer vrij en maak ik mijn kippenquilt af en een paar haasjes van stof
War duurt het lang voor het Pasen is

5 opmerkingen:

Miny zei

Wat een idee en het voordeel je kunt ze overal neerzetten het smelt nooit.
Ze zijn harstikke goed gelukt.
Fijn weekend!


Groeten Miny

Corina zei

Wat leuk , ik heb die houten vormen van de boterschaapjes ook en vergeet ze bijna elk jaar nu maar tevoorschijn halen hebben dit jaar lekker schaapjes van boter ;-)
Groetjes Corina

DEKAKADO zei

Wat een origineel idee en wat zijn ze mooi. Dat je daar nog tijd voor kunt vinden. Knap.Liefs, Marleen.

Guusje, zei

Wat ziet het er erg leuk uit. Wat zal jouw paastafel er straks geweldig uitzien.

Siny Nijmeijer zei

Prachtig haasje en je lammetje!
Je kip van een eerder blogje is ook zo leuk geworden, zelfs zonder de lellen.